zaterdag 13 oktober 2012

Gevulde inktvis

Een excuus om dingen uitproberen, dat is waar ik mijn blog voor gebruik. Deze keer dus weer wat aparts, inktvis.
Aangezien ik nu in een grotere stad woon, heeft het ook een grotere markt. En daar loop ik altijd even langs de viskramen.
Ik speelde al een tijdje er mee om inktvis te bereiden, maar het kwam er maar niet van. Ook omdat ik het nog nooit zelf klaargemaakt had. Tot vandaag.

Het schoonmaken van de inktvis ging goed. Eerst de tentakels en hoofd eruit trekken en dan van binnen de laatste organen eruit halen. De bruin gespikkelde huid haal je er af door het met een stukje doek er af te boenen (in mijn enthousiasme daar geen foto's van).

De inktvis zelf smaakte lekker, de vulling was iets te papperig en de knoflook en ansjovis overheersten. Een volgende keer zou ik ringen snijden en die grillen met citroensap en peper en zout. Dan blijft de smaak duidelijker.






De gevulde inktvissen lijken een beetje op een gevulde kipfilet.





Ingredienten:
  • Pijlinktvis, olie
  • Broodkruim, ansjovis, knoflook, peterselie, citroensap, peper, zout
  • Gemengde rucola sla, dressing, cherrytomaatje
  • Couscous

Geen opmerkingen:

Een reactie posten