maandag 24 juni 2013

Roti kip


Roti had ik nog nooit zelf gemaakt. Wel eens gegeten. Dus het leek mij wel een uitdaging om het helemaal zelf te maken, inclusief de roti "wrap/pannekoek".
En dat is goed gelukt. Het was super lekker. En de roti was ook simpel om te maken zelfs. Het lijkt op een kruising tussen een pannenkoek en een wrap, maar dan hartig.
Voor deze roti heb ik geen kipfilet gebruikt, maar kipkluifjes. Als je die meestooft komt er meer smaak uit en de structuur van de kip is heel anders dan als je een net kipfiletje gebruikt.
Eigenlijk had ik er nog een hard gekookt ei bij willen doen. Maar die was ik vergeten.
In plaats van Hollandse sperziebonen heb ik natuurlijk Surinaamse kousenband gebruikt. Die is een stuk dunner en langer dan sperziebonen. En is iets vezeliger qua structuur. Maar in de roti was het lang genoeg meegekookt om gewoon lekker zacht te worden.

(Klik op een foto voor een vergroting)



Deeg voor de roti-"wrap" maken. Alleen zelfrijzend bloem met water, kerrie, komijn, knoflook.



Kip apart van het bot geplukt en weer terug in de pan gedaan.

De roti-"wrap" uitrollen en bakken.



Ingrediënten:
  • Zelfrijzend bakmeel, beetje bloem, water, kerrie, komijn, knoflook, water, zout, olie
  • Kipkluifjes, aardappeltjes, kousenband, ui, knoflook, kerrie, komijn, cayennepeper, peper, zout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten