vrijdag 30 augustus 2013

Kreeft met artisjok

In de vriezer had ik nog een kreeft liggen, dus tijd om dat weer eens te eten.
Op internet kwam ik ook leuke recepten met artisjok tegen en dat leek mij ook origineel om te doen. (In dat recept vulden ze de artisjok met couscous/risotto ipv krieltjes in mijn variant)

De kreeft was al gekookt en heb ik alleen met wat Parmazaanse kaas in de oven gedaan.
Van de kreefteschalen heb ik een kreefteboter gemaakt die over de krieltjes kon.

Het bakje met de olie/balsamicodressing is om de artisjokkenbladeren in te dopen. Als je alle bladeren hebt gehad kun je het hart opeten.

(Klik op een foto voor een vergroting)








Ingrediënten:
  • Kreeft, peterselie, boter, Parmezaanse kaas
  • Artisjok, citroensap
  • Olie, balsamico(liefst azijn), peper, zout
  • Krieltjes, peterselie, (sla niet gebruikt)
  • Boter, kreeftpoten en schaal, citroensap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten